Aktualności

Nie będzie Ekstraklasy Futbolu Amerykańskiego. Nie jest to jednak efekt niepowodzenia w procesie tworzenia nowych rozgrywek, a chodzi zaledwie o samą nazwę. Założyciele tworu znanego dotychczas jako EFA, po rozmowach z przedstawicielami Ekstraklasy S.A. zdecydowali się zmienić swoją koncepcję i wiemy już, że rozgrywki będą nazywały się Liga Futbolu Amerykańskiego. W Gliwicach w ubiegły weekend odbyło się ponadto kolejne zebranie drużyn, które zdecydowały się odejść z PLFA.

W oficjalnym komunikacie LFA czytamy, że w Gliwicach pojawili się przedstawiciele 40 drużyn reprezentujących 31 klubów z całej Polski. Wszyscy złożyli podpis pod oficjalną rezygnacją ze współpracy z dotychczasowym organizatorem rozgrywek, Stowarzyszeniem PZFA. Oświadczenie to zostało przekazane Międzynarodowemu Arbitrażowi Sportowemu oraz Ministerstwu Sportu. Przedstawiciele tego ostatniego zostali zaproszeni także na kolejne spotkanie klubów LFA, które odbędzie się 10 grudnia w Łodzi. To na nim mają zostać przedstawione wymagania licencyjne oraz regulamin ligi, a także odbędzie się zebranie założycielskie Polskiego Związku Sportowego, co jest jednym z głównych celów założycieli nowych rozgrywek. Podkreślają oni, że do członkostwa w nim zostaną zaproszone wszystkie podmioty zajmujące się w naszym kraju futbolem amerykańskim.

„Zadaniem związku będzie wspieranie rozwoju futbolu amerykańskiego przez własne działania statutowe, pomoc klubom oraz organizację niższych lig rozgrywkowych. Liga LFA będzie podmiotem niezależnym, ale działającym na zlecenie związku, co zwiększy transparentność i zmniejszy ilość niejasności, a także wpłynie pozytywnie na rozwój flagowego produktu dyscypliny w Polsce.” – czytamy w oficjalnym stanowisku LFA.

Nowa liga zdecydowała się na zmianę nazwy, a także loga, by poprzez brak podobieństwa nazwy z rozgrywkami piłkarskimi, podkreślić jej unikatowość, co ma pomóc w tworzeniu planów i strategii marketingowych LFA – Indywidualna nazwa każdej ligi sportowej jest ważnym elementem jej identyfikacji, mającym bardzo duże znaczenie we współpracy z Partnerami i Sponsorami. Przynależność do unikalnie nazywanej ligi jest równie istotnym elementem budowania długoterminowej strategii rozwoju w każdym z obszarów działalności, szczególnie dla nowo powstających inicjatyw. Po zapoznaniu się z planami rozwoju profesjonalnej ligi futbolu amerykańskiego, postanowiliśmy postawić się w roli doradcy i nakłonić inicjatorów do rozważenia wyboru nazwy nie kolidującej z marką własną Ekstraklasy. Mamy nadzieję że, pozwoli to tej dyscyplinie wyróżnić się w sposób niepowtarzalny, dający wiele możliwości do budowania własnej tożsamości marketingowej – ocenił tę zmianę Marcin Mikucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Ekstraklasy S.A., cytowany przez oficjalny profil ligi na Facebooku.

Autorem logotypu jest Lunatic Agency – doskonale znana marka w środowisku futbolu amerykańskiego w Polsce. Specjalizująca się w graficznym projektowaniem i odświeżaniem wizerunku marek biznesowych oraz sportowych

autor: Mariusz Kańkowski

Share

Zostaw komentarz